Vaníliás tekercs

július 05, 2020
Egy nagyon finom, viszont picit időigényesebb édességet hoztam nektek


Még Görbe Palkónál láttam ezt a receptet Instagramon, és rögtön el is mentettem. Elég sokáig vártam vele, hogy elkészítsem, mert a kelt tészták nem a kedvenceim az elkészítésük hossza miatt. Viszont tény és való, hogy egytől-egyig megéri mindegyik.

Hozzávalók:

Tészta:

  • 300 g liszt
  • 100 g puha vaj
  • 150 ml tej
  • 25 dkg élesztő
  • 50 g cukor
  • 2 tojás sárgája


Krém:

  • 1 cs pudingpor
  • 300 ml tej (nem kell 500 ml, mint ahogy a zacskó írja!)
  • 100 g cukor


A tejet meglangyosítjuk, majd beletesszük a cukor kb. felét, majd belemorzsoljuk az élesztőt. Félretesszük.

Addig a többi hozzávalót kimérjük egy tálba.

Ha az élesztő felfutott, hozzáöntjük a többi hozzávalóhoz.

Egy fakanál segítségével összedolgozzuk. Azért ajánlom a kanalat, mert én is kézzel kezdtem el, viszont mivel ez egy iszonyú lágy tészta, kézzel nagyon nehézkes összedolgozni úgy, hogy a fele ne maradjon a kezünkön. Több lisztet viszont emiatt ne tegyél hozzá! Természetesen ha neked könnyebb, dagaszd kézzel.

Ha összeállt a tészta, tegyük félre egy órára kelni.


Addig a pudingot főzzük meg.

Ha letelt az egy óra, lisztezett deszkán gyúrjuk át a tésztát, alakítsunk hengert belőle, majd daraboljuk 20 felé. Azért ajánlom a 20-at, mert bár Palkó receptje 10 darabra írja a mennyiséget, viszont azok olyan nagyok, hogy letöri az ember kezét. Ha azokat is felezzük, könnyebb lesz fogyasztani, ráadásul mennyiségre is többnek fog tűnni. Ez olyankor jó, ha van gyerek a családban, vagy szeretnénk adni néhány darabot szomszédnak, barátnak, munkatársnak, stb.


Nyújtsuk ki szép vékonyra a kis gombócokat, majd egyik felét vagdossuk be (igazából ennek nincs funkciója, csupán esztétikai dolog, tehát elhagyható).

A másik felébe tegyünk a pudingból.

Hajtsuk be a két oldalát.



Majd a pudingos felétől indulva szorosan hajtsuk fel.

Közben melegítsük fel a sütőt 180 fokra.

Egy sütőpapírral bélelt tepsi aljába helyezzük a tésztákat, majd 15-20 perc alatt készre sütjük. Én a többi lépést kihagytam, de lehet legközelebb kipróbálom úgy is.

Ha kész, várjunk bele kicsit, míg olyan hőmérsékletűre hűl, hogy már kézzel meg tudjuk fogni.

Addig olvasszunk vajat, teljesen folyósra.

Kenjük be a tekercsek oldalát a vajjal, majd hempergessük meg fahéjas cukorban.

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.